U vindt op deze pagina informatie over:
De grote pakketten en pallets worden vervoerd door het transport bedrijf Tielbeke. De kleine pakketten worden onderverdeeld onder verscheidene pakket diensten zoals GLS en andere.
Plaatst u een bestelling op een werkdag en is het desbetreffende product op voorraad? Dan verstuurd Autobench.nl uw bestelling nog dezelfde werkdag, tenzij dit bij het product anders wordt aangegeven. Wanneer u uw bestelling betaalt middels een overboeking word de order doorgaans binnen 1 en 3 werkdagen verstuurd. Momenteel maken wij deze belofte in 99% van de verzendingen waar.
Als u een bestelling plaatst op een feestdag of in het weekend dan zal uw bestelling de volgende werkdag worden verwerkt en verzonden.
Wanneer u een product wilt bestellen die bij ons niet op voorraad is moet u er rekening mee houden dat de levertijd anders is dan onze standaard levertijd. De levertijd van niet voorradige producten kan sterk verschillen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.
U kunt bij Autobench.nl uw bestelde artikelen retourneren of ruilen. Op deze pagina vindt u meer informatie over uw herroepingsrecht, het retour sturen van een artikel, het ruilen van een artikel of het melden van schade.
U heeft wettelijk het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te retourneren. Tijdens deze bedenktermijn heeft u de mogelijkheid om het product te bekijken, beoordelen en te passen zoals u dat ook in een winkel doet.
Het herroepstermijn verstrijkt 14 dagen na:
-De dag dat u de bestelling heeft ontvangen
-De dag dat u het laatste artikel van uw bestelling hebt ontvangen. Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat de producten afzonderlijk worden geleverd.
-Het product compleet is.
-Het product is zoveel mogelijk in originele staat en in de fabrieksverpakking.
-Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat doordat u het product heeft gebruikt op een andere manier dan dat er in de winkel zou gebeuren kunnen wij de klant aansprakelijk stellen.
-Producten die worden vervaardigd conform instructies van de consument, in andere woorden maatwerk producten, kunnen niet worden geretourneerd
-Producten die kunnen bederven binnen de bedenktijd kunnen niet worden geretourneerd
U heeft na het aanmelden van uw retour nog 14 dagen de gelegenheid om het product ook daadwerkelijk te retourneren.
Retouren kunnen worden opgestuurd naar onderstaand adres:
Autobench.nl
Afdeling Retourneren
Boterweg 2
8334 NS Tuk
Bent u niet in de gelegenheid om het retourneren zelf te regelen? Dan kunnen we onze vervoerder tegen betaling de retour bij uw verzendadres laten afhalen. De extra kosten die dit met zich mee brengt zullen wij verrekenen met het terug te betalen bedrag. Echter, heeft u met Klarna betaald? Dan zullen deze kosten apart worden gefactureerd.
Let op! Neem bij het retourneren van te voren altijd contact op voor een prijsopgave. Door de maat of gewicht van het pakket kunnen de kosten van het retourneren duurder uitkomen dan verwacht.
-De pakketdienst zorgt ervoor dat de bestelling bij ons aankomt
-Na aankomst controleren wij uw retourzending op compleetheid en beschadigingen
-Zodra de controle is uitgevoerd word uw retour verwerkt en storten wij zo snel mogelijk het e ontvangen bedrag terug op uw rekening.
Wij streven ernaar om uw retour zending binnen 5 dagen af te handelen en uw aankoopbedrag terug te storten. In drukke periodes kan dit oplopen tot 14 dagen
Heeft u een klacht over uw product, de afhandeling van uw vraag of de bezorging van uw order? Neem dan contact ons op doormiddel van een mail naar [email protected], bel naar +31 (0)85 0074340 of stuur ons een chat.
Wanneer u een bestelling heeft ontvangen met schade, is het zaak om dit binnen 48 uur na ontvangst van het pakket te melden. Om een schade melding sneller te verwerken, adviseren we u foto’s van de betreffende schade mee te sturen. Onze klantenservice zal aan de hand van de foto’s de vervolg stappen aangeven.
Houdt u aan het stappenplan voor het melden van schade;
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.